Philips’ Philharmonisch Koor

Het Philips’ Philharmonisch Koor, ook wel Philipskoor, wordt al sinds de oprichting in 1937 gesteund door naamgever Philips. De ca. 70 leden, onder wie veel expats, werken bij diverse bedrijven in de Brainport-regio. Samen goed voor 8 nationaliteiten delen zij de passie voor het zingen van klassieke muziek.

Het Philipskoor verzorgt jaarlijks 3 tot 5 concerten of concertseries en richt zich op de grotere koorwerken. Zo voert het koor al sinds 1948 jaarlijks Bachs Matthäus Passion uit, een traditie van 75 jaar! Het koor is regelmatig te vinden in de grote concertzalen van het land, waaronder Muziekgebouw Eindhoven, het Concertgebouw in Amsterdam en Tivoli-Vredenburg in Utrecht.
In augustus 2019 nam het koor deel aan het internationale korenfestival “The Singing World” in St. Petersburg, Rusland.

Het koor staat sinds 2021 onder leiding van dirigent Iassen Raykov. Béni Csillag (2012-2021) en Gijs Leenaars (2006-2012) gingen hem voor. Repetitor is Mark van Platen.

Het koormotto is: hard werken, muziek op hoog niveau brengen en daar samen ook heel veel plezier aan beleven.